فروشگاه اینترنتی آبگوشت

فروشگاه اینترنتی آبگوشت

فروشگاه اینترنتی آبگوشت

فروشگاه اینترنتی آبگوشت

فروشگاه اینترنتی آبگوشت

توصیف اسهال خونین چیست؟

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۱۳ ب.ظ

توصیف اسهال خونین چیست؟

اسهال شرایطی است که در آن حرکات روده (مدفوع) سفتی خود را از دست می دهند و شکننده و آبدار می شوند. اسهال به علت علل آن است: اسهال: وقتی علت اسهال خلط است. در تهوع، مدفوع از خون خارج می شود. در این نوع اسهال، التهاب مخاط مخاطی روده باعث ایجاد خون، غشای مخاطی و انتقال مایع در مدفوع می شود. اسهال وبا: یک نوع اسهال شدید و آبدار است. اسهال کلر یک اختلال در مبادله بی کربنات کلر در روده باریک است و با دفع بیش از حد کلر ارتباط دارد. ادرار Lintrix در این نوع اسهال، مدفوع حاوی غذاهای ذخیره نشده است. اسهال اسموتی: علت اسهال اسموتی ناشی از عدم توانایی جذب برخی مواد مغذی مانند قندهای، منیزیم، سولفات و فسفات است. آب توسط این ماده جذب نمی شود، به روده کشیده می شود، باعث شل شدن مدفوع می شود. اسهال تابستانی: در طوفان گرم تابستان، کودکان مبتلا به اسهال حاد می شوند. مسمومیت با اسهال: سموم باعث می شوند آب و نمک از مدفوع فرار کنند. سموم خارجی مانند Vibrio cholera و Escherichia coli باعث اسهال آبدار بزرگ می شوند. اسهال مسافرتی: این نوع اسهال هنگام مسافرت و به خصوص بازدید از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری که بهداشت خوبی ندارند رخ می دهد. اسهال غیر واقعی: علت اسهال غیرعادی ناشی از مسهل های بیش از حد است. اسهال میکروبی: علت این نوع اسهال به طور کلی ویروس ها، میکروب ها و انگل های گوارشی است.
اسهال خونین چیست؟

اسهال یک اختلال روده بزرگ ناشی از میکروارگانیسم های بیماریزا است. میل مستمر برای دفع این بیماری وجود دارد. در اسهال خونریزی، اسهال غرق نمی شود، اما اغلب ذوب می شود و خون را با مقدار کمی مدفوع می کند. وقتی اسهال خونریزی اتفاق می افتد، زخم ها در روده بزرگ باعث ایجاد تغییرات روده ای دائمی می شوند. در اسهال خونین، قبل از نیاز به تخلیه مدفوع، شکم درد و درد شکم ایجاد می شود. مقدار کمی از مدفوع و تکه های زخم به عنوان تورم و خون حذف می شود. علت اسهال خونی و شدت آن بسته به نوع و شدت بیماری حاد یا مزمن می باشد. در موارد حاد، دفع مدفوع دشوار است و همراه با مقدار زیادی از دفع موکوس است. همچنین هنگامی که علت اسهال خونریزی میکروب است، تب نیز وجود دارد.
شایع ترین علامت اسهال خونین چیست؟

اسهال خون شایعترین علامت بیماری التهابی روده است که در غیاب درمان یا خود دارو موجب سرطان روده بزرگ می شود. بیماری التهابی روده باعث ایجاد یک روده بزرگ می شود و شامل دو نوع بیماری کرون و کولیت زخمی است که هر کدام شامل نوع خاصی از روده هستند. شایعترین علایم بیماری رودهای التهابی علایم گوارشی مانند اسهال خونی، درد شکم، بی اشتهایی و کم خونی هستند، اما در 10٪ موارد ممکن است درد و تورم مفصل های مختلف بدن، به ویژه در گردن و عقب، قبل از شروع نشانه های دستگاه گوارش.
مهمترین علت اسهال خونریزی

تغذیه تغذیه تغییرات اقلیمی غذاهای فاسد خوردن ترکیبات تغذیه نامناسب تغذیه نامناسب محیط ناسالم
اسهال و آب لیمو

2 قاشق غذاخوری لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و 3 تا 4 بار در روز با نمک معدنی و قند به آن بخورید. این ساده ترین و بهترین راه برای درمان بیماری دیزنتی در طب سنتی است.
اسهال خون و دانه های زردآلو

یک قاشق غذاخوری از تخم مرغ نارنجی را بردارید و آنرا بریزید. یک چهارم قاشق چای خوری این پودر را با یک فنجان ماست تازه بخورید، 2-3 بار در روز خورده شده است. مدفوع را تکان دهید یک قاشق غذاخوری از سوپ زنجبیل، که می تواند با 1 تا 2 کشمم سیاه خورده شود، همچنین اسهال را کاهش می دهد.
اسهال خونین و نارنجی

یک قاشق غذا خوری پوست نارنجی را بریزید و پودر را خرد کنید. آن را یک ظرف بزرگ از ریشه تند سیاه و سفید اضافه کنید. بخش میوه کاج دارای ماهیت ملال آور است، در حالی که هسته های آن تاثیری ندارد. پودر هسته را اضافه کنید و آن را به پوست نارنجی خشک شده که شما ریخته. یک قاشق غذاخوری از این مخلوط یکبار در روز برای 3 تا 4 روز بخورید. آن را در معرض زخم در روده و جلوگیری از دفع موکوس در مدفوع.
اسهال خونریزی

پس از ورود نوعی باکتری به نام Shigella به بدن، فرد دارای علائمی مانند درد شدید شکم، تب بالا، استفراغ، از دست دادن اشتها، دفع مدفوع دردناک و احساس نیاز فوری به دفع است. در ابتدای بیماری، اسهال ممکن است آبدار و بزرگ باشد، و با پیشرفت بیماری، آن به مدفوع مکرر، رنگ خون و کم حجم تبدیل می شود.

  • حمزه مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی